Kontakta oss
Vi hänvisar till formuläret nedan för snabbast hjälp. Du får gärna också använda vår FAQ för att se om du hittar svar på din fråga där.
Vänligen fyll i informationen nedan och beskriv ditt ärende under "Meddelande". Vi strävar att svara inom 24 timmar - detta kan dock påverkas under högsäsong, röda dagar och helger.
Kundservice
Vi finns här för dig!
Önskar du rådgivning innan ditt köp eller har du frågor kring en retur, order, reklamation eller något annat? Då är du varmt välkommen att kontakta vår kundsupport antingen via telefon eller mail.
Telefontider och kontaktuppgifter
Frågor om order, reklamation, returer eller annat?
_
Ring oss per Telefon - Öppet mellan 11:00 - 14:00 Vardagar (Med röda dagar som undantag): xxx xxx xxx
Maila oss - Du kan alltid maila oss dygnet runt (vi strävar att svara inom 24 timmar med röda dagar och helger som undantag): Kundservice@homeglee.se
Samarbeten, press och företagsbeställningar
_
lukas.hjelm@homeglee.se
Homeglee.se
559417-9904
Säte: Gamla torget 4, 602 32 Norrköping
Vanliga Frågor & Svar
Hur vet jag att min order har gått igenom?
En orderbekräftelse skickas till dig på den mailadress du skrev in vid beställning. Får du ingen orderbekräftelse, vänligen kontaktakundservice@cervera.se. Dubbelkolla gärna att den inte hamnat i din skräppost.
Kan jag ändra eller makulera min order?
Vi kan oftast inte avbryta eller makulera en order men kontakta oss direkt efter att ordern är lagd på kundservice@cervera.se eller 08-630 94 00 så kikar vi på hur långt din order har kommit i processen. Har den gått igenom alla våra system kan vi tyvärr inte avbryta den.
Kan jag lägga till eller byta produkter i min beställning?
Vi kan aldrig komplettera i en redan lagd order. Önskar du lägga till fler varor behöver du lägga en ny order med de varor du önskar.
Kan jag välja att leveransen skickas till en alternativ adress?
Ja, du kan välja leverans till en annan mottagare genom att i kassan välja "leverans till annan adress" och fylla i mottagarens uppgifter.
Hur kan jag betala hos er?
Våra betalningsalternativ hanteras av Klarna. De betalningsalternativ som är möjliga kan variera från person till person beroende på Klarnas kriterier och du kan kontakta dem om du har frågor.
Hur fungerar det när jag beställer med faktura?
När vi skickar din order från vårt lager får du en faktura via mail till mailadressen du uppgav när du gjorde din beställning.
- Standardfakturan har betalninngsvillkor på 30 dagar, ingen fakturaavgift tillkommer.
- Vid kampanjfaktura tillkommer det fakturaavgifter som uppges i kassan.
Har du frågor om din faktura vänligen kontakta Klarna på 08- 120 120 10.
Jag vill betala med faktura men får inte upp det alternativet i kassan. Hur gör jag?
Om du inte får upp önskat betalsätt i kassan behöver du kontakta Klarna på 08-120 120 10 för mer information
Var betalar jag med mitt presentkort i kassan?
Presentkortnumret fylls i fliken "Presentkort" under din varukorg.
Hur länge finns ett paket kvar hos ombud?
Ett paket finns hos ett ombud i 7 dagar och går därefter i retur till oss. Du kan förlänga liggtiden hos transportören via din spårningslänk. Då får du längre tid på dig att hämta paketet.
Hur många leveransförsök sker vid hemleverans?
Airmee och Budbee genomför 3 leveransförsök och alla misslyckas går paketet därefter i retur till oss. Early Bird genomför 2 leveransförsök och om båda misslyckas skickas paketet i retur.
Hur returnerar jag min order som jag lagt på cervera.se?
Det finns två sätt att returnera på:1. Vill du returnera ordern i en av våra butiker är det fri returfrakt.Då tar du med din vara samt ditt digitala kvitto till butiken. Du blir återbetald på samma sätt som du har betalat.2. Vill du skicka tillbaka din order tillkommer en returavgift på 60 kr respektive 200 kr för upphämtning av PostNord.- Registrera ditt returärende här så får du en fraktsedel via mejl där du kan välja om du vill lämna paketet på ett ombud eller boka en upphämtning av PostNord.- Återbetalning sker så snart paketet är mottaget och returen är hanterad.- Om du har valt att betala via Klarna kan du själv logga in på Klarnas hemsida och pausa fakturan, oavsett om du returnerar hela eller delar av ordern.Notera att det bästa sättet är att använda vår returtjänst och inte skicka tillbaka den själv. Detta för att returen ska komma fram korrekt och hanteras så snabbt som möjligt.
Hur blir jag återbetald vid en retur?
Vid en återbetalning sker den på samma sätt som betalningen har skett.Delbetalar du med ett presentkort kommer du bli återbetald på ditt presentkort i första hand och resterande summa på ditt valda betalningssätt via Klarna.Har du inte betalt fakturan kommer den krediteras så snart returen är behandlad.Vid betalfrågor kontakta alltid Klarna på 08-120 120 10.
Vad händer med min faktura vid en retur?
- Om du returnerar hela ordern kommer fakturan korrigeras när returen är behandlad, du får bekräftelse via mail av Klarna.
- Behåller du några produkter i din order kommer du få en uppdaterad faktura från Klarna till din mail när returen är behandlad.
- Om du betalt via Klarna kan du själv logga in på Klarnas hemsida och pausa fakturan, oavsett om du returnerar hela eller delar av ordern.
Jag har registrerat en retur hos Klarna via appen/hemsidan, vad händer nu?
För att vi ska kunna återbetala en order måste den skickas till oss. Det räcker alltså inte att bara registrera returen hos Klarna utan detta måste ske via vår hemsida för att få en fraktsedel. Vill du skicka tillbaka din retur gör du dethär .
Hur funkar det med reklamation och hur går jag tillväga?
Cervera följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar tex inte fel som är orsakade av normalt slitage eller handhavande fel.Skulle en produkt vara trasig eller felaktig, har du som kund möjlighet att reklamera varan inom 3 år och 2 månader från produktens avlämnande tillsammans med ditt kvitto som bevis.Du bör alltid meddela oss inom 2 månader efter att du upptäckt felet, men med fördel omgående. Det gör du enklast genom att vända dig till någon av våra butiker där säljarna kan hjälpa dig på snabbast sätt.Ta med produkten till valfri butik tillsammans med ditt kvitto som bevis på vilken dag samt till vilket pris produkten är inhandlad hos oss på Cervera.Har du köpt din vara på www.cervera.se men inte har möjlighet att kontakta en butik?Vänligen kontakta kundservice via mejlformuläret med följande information så hjälper vi dig vidare på bästa sätt:- Ordernummer- Bilder/ video på den defekta varan- Kontaktuppgifter
Question
Answer
Question
Answer
Hur vet jag att min order har gått igenom?
En orderbekräftelse skickas till dig på den mailadress du skrev in vid beställning. Får du ingen orderbekräftelse, vänligen kontaktakundservice@cervera.se. Dubbelkolla gärna att den inte hamnat i din skräppost.
Kan jag ändra eller makulera min order?
Vi kan oftast inte avbryta eller makulera en order men kontakta oss direkt efter att ordern är lagd på kundservice@cervera.se eller 08-630 94 00 så kikar vi på hur långt din order har kommit i processen. Har den gått igenom alla våra system kan vi tyvärr inte avbryta den.
Kan jag lägga till eller byta produkter i min beställning?
Vi kan aldrig komplettera i en redan lagd order. Önskar du lägga till fler varor behöver du lägga en ny order med de varor du önskar.
Kan jag välja att leveransen skickas till en alternativ adress?
Ja, du kan välja leverans till en annan mottagare genom att i kassan välja "leverans till annan adress" och fylla i mottagarens uppgifter.
Hur kan jag betala hos er?
Våra betalningsalternativ hanteras av Klarna. De betalningsalternativ som är möjliga kan variera från person till person beroende på Klarnas kriterier och du kan kontakta dem om du har frågor.
Hur fungerar det när jag beställer med faktura?
När vi skickar din order från vårt lager får du en faktura via mail till mailadressen du uppgav när du gjorde din beställning.
- Standardfakturan har betalninngsvillkor på 30 dagar, ingen fakturaavgift tillkommer.
- Vid kampanjfaktura tillkommer det fakturaavgifter som uppges i kassan.
Har du frågor om din faktura vänligen kontakta Klarna på 08- 120 120 10.
Jag vill betala med faktura men får inte upp det alternativet i kassan. Hur gör jag?
Om du inte får upp önskat betalsätt i kassan behöver du kontakta Klarna på 08-120 120 10 för mer information
Var betalar jag med mitt presentkort i kassan?
Presentkortnumret fylls i fliken "Presentkort" under din varukorg.
Hur länge finns ett paket kvar hos ombud?
Ett paket finns hos ett ombud i 7 dagar och går därefter i retur till oss. Du kan förlänga liggtiden hos transportören via din spårningslänk. Då får du längre tid på dig att hämta paketet.
Hur många leveransförsök sker vid hemleverans?
Airmee och Budbee genomför 3 leveransförsök och alla misslyckas går paketet därefter i retur till oss. Early Bird genomför 2 leveransförsök och om båda misslyckas skickas paketet i retur.
Hur returnerar jag min order som jag lagt på cervera.se?
Det finns två sätt att returnera på:1. Vill du returnera ordern i en av våra butiker är det fri returfrakt.Då tar du med din vara samt ditt digitala kvitto till butiken. Du blir återbetald på samma sätt som du har betalat.2. Vill du skicka tillbaka din order tillkommer en returavgift på 60 kr respektive 200 kr för upphämtning av PostNord.- Registrera ditt returärende här så får du en fraktsedel via mejl där du kan välja om du vill lämna paketet på ett ombud eller boka en upphämtning av PostNord.- Återbetalning sker så snart paketet är mottaget och returen är hanterad.- Om du har valt att betala via Klarna kan du själv logga in på Klarnas hemsida och pausa fakturan, oavsett om du returnerar hela eller delar av ordern.Notera att det bästa sättet är att använda vår returtjänst och inte skicka tillbaka den själv. Detta för att returen ska komma fram korrekt och hanteras så snabbt som möjligt.
Hur blir jag återbetald vid en retur?
Vid en återbetalning sker den på samma sätt som betalningen har skett.Delbetalar du med ett presentkort kommer du bli återbetald på ditt presentkort i första hand och resterande summa på ditt valda betalningssätt via Klarna.Har du inte betalt fakturan kommer den krediteras så snart returen är behandlad.Vid betalfrågor kontakta alltid Klarna på 08-120 120 10.
Vad händer med min faktura vid en retur?
- Om du returnerar hela ordern kommer fakturan korrigeras när returen är behandlad, du får bekräftelse via mail av Klarna.
- Behåller du några produkter i din order kommer du få en uppdaterad faktura från Klarna till din mail när returen är behandlad.
- Om du betalt via Klarna kan du själv logga in på Klarnas hemsida och pausa fakturan, oavsett om du returnerar hela eller delar av ordern.
Jag har registrerat en retur hos Klarna via appen/hemsidan, vad händer nu?
För att vi ska kunna återbetala en order måste den skickas till oss. Det räcker alltså inte att bara registrera returen hos Klarna utan detta måste ske via vår hemsida för att få en fraktsedel. Vill du skicka tillbaka din retur gör du dethär .
Hur funkar det med reklamation och hur går jag tillväga?
Cervera följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar tex inte fel som är orsakade av normalt slitage eller handhavande fel.Skulle en produkt vara trasig eller felaktig, har du som kund möjlighet att reklamera varan inom 3 år och 2 månader från produktens avlämnande tillsammans med ditt kvitto som bevis.Du bör alltid meddela oss inom 2 månader efter att du upptäckt felet, men med fördel omgående. Det gör du enklast genom att vända dig till någon av våra butiker där säljarna kan hjälpa dig på snabbast sätt.Ta med produkten till valfri butik tillsammans med ditt kvitto som bevis på vilken dag samt till vilket pris produkten är inhandlad hos oss på Cervera.Har du köpt din vara på www.cervera.se men inte har möjlighet att kontakta en butik?Vänligen kontakta kundservice via mejlformuläret med följande information så hjälper vi dig vidare på bästa sätt:- Ordernummer- Bilder/ video på den defekta varan- Kontaktuppgifter
Question
Answer
Question
Answer